Kettlebell Training – Het alternatief voor dumbells

Kettlebell training is hot op dit moment. Het is de manier voor vrouwen (en ook mannen) om af te vallen. Het is waarschijnlijk geen wonderproduct dat net zo snel weer verdwijnt als dat het op is gekomen. Het is een zeer effectieve training die je gewichtsprobleem echt aanpakt, overtollig vet verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Omdat de kettlebell training zo eenvoudig en juist zo effectief is, is de bekendheid hierbij grote publiek steeds groter geworden. Wat het werkelijk zo geweldig maakt is dat de eenvoudige, compacte gietijzeren kettlebell net zoveel te bieden heeft als alle fitnesstoestellen in een sportschool.
Professionele sporters gebruiken de kettlebell training al jaren, vooral vanwege de vele voordelen van het trainen van meerdere spiergroepen in enkele oefeningen.

Kettlebell training oefeningen

Bij de kettlebell training horen speciale oefeningen, hiermee train je je hele lichaam, stimuleer je de lichaamseigen aanmaak van vetverbranding en voel je steeds jonger. Tevens train je de belangrijke arm, buik, rug, been en borstspieren.

Een zware gietijzeren kettlebell wordt veelal geassocieerd als een speciale training voor mannen. Maar de kettlebell is in verschillende gewichten te krijgen zodat zowel mannen als vrouwen met een licht programma kunnen beginnen en zo de training verder uit kunnen breiden.

De combinatie van een cardiotraining en de kettlebell training is een van de meest effectieve trainingen op de hele wereld. De vetverbranding wordt extra aangewakkerd en de calorieën zullen snel verbranden. Hierdoor zal je snel kilo’s verliezen. Je spieren zullen sterker worden, spiermassa wordt opgebouwd en vet verdwijnt alsof het niks is. Je lichaam zal dus naar verhouding spiermassa aan gaan maken en je stofwisseling gaat enorm omhoog.

De trainingsschema’s zijn precies zo op te zetten zodat het jou het meest ideaal is. Het niveau is per training aan te passen en trainen met de kettlebell is nog leuk en afwisselend ook. Je kunt je trainingsschema precies zo opzetten als voor jou het meest ideaal is, en je kunt op elk niveau oefeningen doen. Als je dus wilt afvallen is trainen met de kettlebell training ideaal en nog leuk ook!

Mijn kettlebell training

Inmiddels ben ik zelf nu ongeveer een maand bezig en de training bevalt me prima. Ik heb voor mijn gevoel een strakker en gespierder lichaam. Niet dat ik graag gespierd wil worden maar een mooi gevormd lichaam is nooit weg. Ook ben ik 3 kilo kwijt geraakt en dat is voor te zien bij mij bovenarmen en buik.

Ik train ongeveer 3 keer in de week, dat is volgens mij wel het maximale want na een training heb je echt een dag rust nodig om je spieren te laten herstellen. Ik ben begonnen met een kettlebell van 8 kilo en dat is voor nu meer dan genoeg voor mij. Mogelijk dat ik in de toekomst een zwaardere kettlebell ga gebruiken.

Het schijnt ook goed te zijn voor vrouwen die net bevallen zijn om hun oude figuur terug te krijgen. Hier geloof ik ook echt in omdat het een zeer effectieve training is die echt heel je lichaam traint.

Het is aan te raden om niet in het wilde weg te beginnen met de kettlebell training, maar eerst wat instructie dvd’s / video’s te bekijken. Ik zelf heb getraind met de dvd’s van Jesse van der Velde. Hierop worden trainingen erg duidelijk uitgelegd en wordt voorgedaan hoe je de kettlebell training dient te gebruiken.

Begin dus niet zomaar zelf! Laat jezelf zeer goed inlichten hoe je moet trainen en hoe je de kettlebell dient te gebruiken. Een goede trainingsmethode zijn de trainingsdvd’s van Jesse van der Velden. De kosten voor 6 trainingsdvd’s zijn €117,-.

kettlebell training

Meer informatie over kettlebell trainingen voor beginners en over aanschaf van kettlebell klik dan hier.

We kijken uit naar je ideeën

Laat een reactie achter